Cum să adaugi meniul pe pagina de Facebook a restaurantului tău. Ghid detaliat.

Cum Adaugi Meniul Pe Facebook
Timp de lectură: 9 minute

Pentru restaurante cea mai bună rețea de socializare rămâne Facebook. Pe Instagram interacțiunea cu clienții este ceva mai greoaie, însă Facebook oferă mix-ul perfect de social media și promovare targetată.

Chiar dacă clienții tăi pot vedea meniul pe site-ul web al restaurantului, nu te costă nimic să îl adaugi și pe pagina de Facebook. Astfel le oferi o cale de acces suplimentară către lista de produse și preparate a unității tale de alimentație publică. De multe ori primul loc în care oamenii se uită pentru a găsi restaurantul este pagina de Facebook, deci este o idee bună ca meniul să fie prezent în pagina de profil a restaurantului. Iar vestea bună este că procesul este cât se poate de simplu.

Bine de știut: înainte de a vedea cum adaugi meniul pe Facebook pregătește o copie a acestuia în format imagine – poate fi o singură imagine sau mai multe. De asemenea, trebuie să ai calitatea de administrator al paginii de Facebook pentru a putea accesa funcția de încărcare a meniului.

Ce funcționalități specifice oferă Facebook pentru paginile restaurantelor?

Înainte de a începe n-ar strica să revezi un pic opțiunile de bază ca să te asiguri că folosești pe cât posibil toate funcționalitățile pe care Facebook le oferă paginilor unităților de alimentație publică. Acest lucru te asigură că atunci când cineva caută pe Facebook restaurantul tău nu doar că îl găsește, dar i se și afișează pe prima poziție.

Chiar dacă știi sigur că profilul tău este 100% complet, nu strică să revezi din când opțiunile existente în panoul de administrare (Administrează Pagina -> Editează informaţiile despre Pagină). Astfel poți constata că Facebook a introdus cine știe ce opțiune nouă despre existența căreia nu știai – cum ar fi de exemplu opțiunea recentă care permite generarea unui cod QR pentru meniu – o să discutăm și despre ea mai jos.

Deci care sunt opțiunile de bază pe care le oferă Facebook pentru paginile de restaurante? 

  • Denumire
  • Descriere
  • Categorii
  • Nr. telefon
  • Nr. WhatsApp
  • Email
  • Website
  • Adresă
  • Locație pe hartă
  • Zonă de servicii (cartierele pe care le deservești)
  • Program
  • Politica de confidențialitate
  • Impressum
  • Produse
  • Informații suplimentare
  • Cod QR
  • Interval de prețuri
  • Alte conturi de social media
  • Meniu

Vezi în imaginea de mai jos cum arată o secțiune Despre, cu informațiile principale completate:

fila despre in pagina de restaurant pe facebook


Cum adaugi meniul pe Facebook

1. Intră pe pagina restaurantului

Cum adaugi meniul pe Facebook? Primul pas este să accesezi pagina de Facebook a localului tău făcând clic pe secțiunea Pagini, situată în coloana din stânga ecranului.

administreaza pagina restaurantului pe facebook


2. Fă clic pe butonul „Meniu”

După ce te afli pe pagina restaurantului selectezi opțiunea Meniu:

cum adaugi meniul pe facebook, alege meniu


3. Încarcă imaginea

Aici se afișează pașii următori, respectiv poți începe încărcarea meniului în format imagine și completa restul opțiunilor afișate, privind livrarea, tipul de meniu și modalitățile de plată.

incarca meniu pe facebook


Poți încărca o singură imagine sau mai multe. La fiecare imagine încărcată trebuie să introduci un titlu reprezentativ – de exemplu poți să încarci separat băuturile, salatele, ciorbele și supele, felurile principale, deserturile, și să le denumești corespunzător “Meniu Pizza”, “Meniu Ciorbe”, etc.

Tot în coloana de opțiuni din partea stângă a ecranului poți alege să completezi o serie de informații opționale:
Opţiunile de servit masa (permite bife multiple):
La locaţie
Clienţii pot comanda şi mânca în restaurantul tău

Ridicare de către client
Clienţii pot ridica comenzile direct de la locaţie

Livrare de la restaurant
Oferi livrare la adresa clientului

Dacă bifezi opțiunea Livrare de la restaurant ți se cere să indici și:
Adresa punctului de ridicare
Zona de livrare în km
Valoarea minimă a comenzii (opțional)
Taxa de livrare

Tip de mâncare și Modalităţi de plată – ambele câmpuri permit selecție multiplă din lista predefinită oferită de platformă și sunt opționale.


Reguli tehnice privind imaginile cu meniul

Pe măsură ce adaugi meniul reține următoarele reguli stabilite de Facebook:

  • Meniul trebuie să includă o listă de preparate, fiecare preparat trebuie să aibă o denumire. Includerea prețurilor este opțională.
  • Textele care descriu meniul trebuie să fie lizibile.
  • Dacă meniul are mai multe pagini, fiecare pagină trebuie să includă mai multe preparate.
  • Dimensiunea maximă acceptată pentru fotografii este de 1 MB.

Reține și că Facebook poate să verifice informațiile introduse și să te notifice dacă trebuie să modifici ceva.

Modifică ordinea butoanelor

După Salvare meniul proaspăt adăugat este vizibil în mod implicit în bara principală de opțiuni a paginii tale de Facebook, precum mai jos.

buton Meniu pe facebook, vizualizare

Suplimentar însă ai opțiunea de a personaliza ordinea și opțiunile care să fie afișate în bara de opțiuni de mai sus, cel puțin într-o oarecare măsură. 

Butonul Acasă este fix, nu poate fi nici mutat nici dezactivat, însă în afară de acesta poți alege să afișezi sau nu următoarele opțiuni: Meniu, Recenzii, Oferte, Evenimente, Servicii, Magazin, Grupuri, În direct.

De asemenea poți să modifici și ordinea în care aceste opțiuni se afișează în meniu. Pentru aceasta trebuie să accesezi secțiunea de Setări a paginii în coloana de opțiuni din partea stângă:

setari pagina de restaurant facebook

În pagina care se deschide alege secțiunea Modele și file din meniul din stânga. Pe centrul ecranului apare un meniu cu diversele butoane existente. Unele dintre ele permit activare/dezactivare prin selectarea radio-button-ului albastru din dreptul opțiunii respective. Dacă dezactivezi o opțiune și ulterior te răzgândești poți reveni oricând să modifici starea butonului.

Tot aici poți schimba ordinea de afișare a butoanelor. Dacă vrei ca de exemplu butonul de Recenzii să apară pe poziția doi, imediat după butonul Acasă, fă clic pe el, ține apăsat cursorul și glisează-l în poziția dorită. La fel ca în cazul activării/dezactivării butoanelor, și aceste schimbări sunt reversibile.

modifica ordinea filelor in pagina de facebook a restaurantului

Evidențiază meniul cu funcția „Fixează în partea de sus a Paginii”

Vrei ca vizitatorilor să le sară în ochi meniul ori de câte ori intră pe pagina restaurantului? Poți alege să păstrezi permanent postarea cu meniul restaurantului în partea de sus a paginii de Facebook. Astfel vizitatorii pot vizualiza imediat meniul ori de câte ori accesează pagina.

Pentru aceasta trebuie să revii la postarea cu meniul, să apeși pe pictograma cu trei puncte și să faci clic pe opțiunea Fixează în partea de sus a Paginii. Astfel postarea cu meniul va fi mutată în partea de sus a cronologiei paginii tale.

Ori de câte ori modifici meniul restaurantului nu uita să editezi postarea fixată pentru a reflecta modificările efectuate.

Cum să editezi meniul din pagina de Facebook?

Ori de câte ori apare o modificare în meniu, aceasta trebuie înlocuit și pe Facebook. Astfel eviți surprizele neplăcute de partea clienților atunci când aceștia se decid să comande sau să-ți treacă pragul.

Iată pașii pentru editarea meniului pe Facebook:

1. Fă clic pe Meniu în bara orizontală de opțiuni.
2. Fă clic pe opțiunea Editează.
3. Încarcă imaginea care conține meniul actualizat al restaurantului.
4. Fă clic pe Salvează după ce ai terminat încărcarea.


Cum să ștergi meniul din pagina de Facebook?

Pentru a elimina meniul din pagina de Facebook a restaurantului pașii sunt următorii:

1. Fă clic pe Meniu în bara orizontală de opțiuni.
2. Fă clic pe opțiunea Editează.
3. Fă clic pe pictograma Ștergere poziționată în colțul dreapta sus al imaginii cu meniul.
4. Fă clic pe Salvează.

Generează cod QR pentru meniul de pe Facebook

Indiferent dacă oferi sau nu deja în localul tău meniul în format digital, scanabil prin cod QR, Facebook îți permite să generezi o adresă URL și un cod QR pentru meniul pe care l-ai încărcat în pagina de Facebook, pe care le poți distribui în format digital sau tipări și afișa în cadrul restaurantului.

Pentru a vizualiza link-ul individual al meniului și pentru a genera codul QR al acestuia mergi tot în Pagina restaurantului, apeși pe butonul Meniu, selectezi Codul QR pentru meniu, apoi Descarcă. Gata!

cum generezi cod qr meniul restaurantului facebook

Dacă aceasta este o funcționalitate pe care dorești să o folosești dar nu ești mulțumit de design-ul deocamdată simplist pe care îl oferă Facebook, poți prelua totuși codul QR generat de Facebook și să îl folosești în cadrul unui design mai elaborat.

Cum să promovezi meniul pe Facebook?

Acum că ai văzut cum adaugi meniul pe Facebook, ai nevoie ca acesta să fie văzut de cât mai multă lume.

Folosește hashtag-uri

Hashtag-urile sunt o modalitate ușoară de a face ca postările tale să apară în rezultatele căutărilor. Dacă utilizezi hashtag-uri specifice domeniului sau hashtag-uri relevante pentru evenimente actuale crește probabilitatea ca oamenii să vadă postarea ta.

Promovează meniul cu Facebook Ads

Deși Facebook Ads-urile nu sunt gratuite, se numără printre cele mai eficiente metode pentru a ajunge în atenția publicului țintă. De exemplu, poți alege să targetezi urmăritorii paginilor de restaurant ale concurenței sau de asemenea poți să vizezi doar persoanele din localitatea pe care restaurantul tău o deservește.

Răspunde prompt mesajelor primite prin mesageria Facebook

Răspunzând rapid la întrebările și comentariile lăsate pe profil, pagina de Facebook a restaurantului tău va afișa automat un ecuson „Reacționează foarte rapid”. Acest lucru crește încrederea și consolidează fidelitatea clienților.

Adaugă în pagină un buton de „Comandă”

Butonul de „Comandă” conduce vizitatorii către o adresă URL din site la alegerea ta, ideal pagina de unde aceștia pot începe procesul de comandă online. Aici găsești un ghid detaliat despre Cum să adaugi buton de comenzi online pe pagina de Facebook a restaurantului tău.

Programează în avans postări pentru zilele de weekend

În weekend numărul de utilizatori activi pe Facebook este mai mare. Dacă nu vrei să fii la datorie în zilele libere, Facebook îți oferă opțiunea de a pregăti în avans postări care să fie publicate în mod automat într-un interval la alegerea ta. Pentru a accesa opțiunea clic pe link-ul “Instrumente de publicare” care se afișează la crearea unei postări noi.

Include un îndemn la acțiune

Este destul de greu să crești interacțiunea vizitatorilor cu postările, dar cu o simplă propoziție în plus probabilitatea ca cineva să interacționeze cu postările tale poate fi mai mare. Îndemnul la acțiune (Call To Action în engleză, CTA) reprezintă în general sarea în bucate a textelor de marketing. Fiecare postare ar trebui să includă un îndemn la o acțiune. Adăugarea unui mesaj în genul „Dă like la această postare dacă ți-a plăcut!” sau „Vezi meniul!”, este o modalitate relativ ușoară de a stimula vizitatorii să interacționeze.

Urmează regula 80-20

Dacă te-ai interesat până acum despre crearea de conținut pentru social media probabil că ai întâlnit deja această regulă. Regula 80-20 este în fapt o bună practică pentru planificarea conținutului postărilor pentru perioada următoare. Ideea din spatele ei este că oamenii intră pe Facebook ca să se relaxeze, nu ca să vadă conținut promoțional, prin urmare eforturile tale de creare conținut ar trebui să corespundă acestei realități, dacă vrei să nu riști îți plictisești audiența. Această regulă dictează cum ar trebui structurat tipul de conținut din postări – de unde și denumirea. 80% din postări ar trebui să fie interesante, informative, amuzante și doar 20% ar trebui aibă caracter pur promoțional.

Apelează la influenceri

Invitarea unui influencer de pe rețelele de socializare este cea mai rapidă modalitate de a face cunoscută unitatea ta de alimentație publică. Persoanele care au adunat mii și mii de urmăritori în online influențează prin postările lor părerile și deciziile de cumpărare ale comunității pe care au strâns-o în jurul lor. O singură postare, imagine sau video pe conturile lor de socializare poate duce la mulți clienți noi interesați să comande de la tine.

Planifică postările în avans

Cine ține un calendar pentru planificarea în avans a postărilor e scutit de teroarea de a veni cu o idee de postare în ultimul moment. Opțiuni tehnice există destule, fie că găsești pe internet un șablon gata de folosit, fie că pregătești propriul tău template (Google Calendar de exemplu) .

Vrei mai multe idei? 

Vezi și lista construită de echipa noastră cu 30 idei de postari social media pentru restaurante.

0 Points