30 idei de postari social media pentru restaurante

Idei postari social media restaurante.
Timp de lectură: 15 minute

Facebook, Instagram, eventual YouTube și TikTok. Ai creat pentru restaurantul tău câte un cont pe rețelele sociale relevante, dar de unde inspirație permanentă pentru postări interesante, care să facă mai mult decât să bifeze o activitate pe care o ai de îndeplinit?

Ai nevoie de idei atractive care să exprime într-un mod relaxat atmosfera din unitatea de alimentație publică pe care o conduci și care sa îi facă pe urmăritorii paginilor tale să rezoneze pe deplin cu ceea ce se întâmplă acolo. Este greu să vii tot timpul cu idei postări social media restaurante proaspete și interesante, însă lucrurile sunt mult mai ușoare dacă ai o sursă de inspirație.

Din acest motiv, noi, cei din spatele sistemului software pentru restaurante VilicoRest, am pregătit o listă cu 30 de idei de postări potrivite pentru paginile sociale ale restaurantelor și unităților de alimentație publică, care cu siguranță vor îmbunătăți imaginea localului tău pe rețelele sociale.

În plus, am pregatit un model de calendar care îți permite să planifici în avans următoarele postări, ceea ce-ți va asigura suficient timp pentru pregătirea în detaliu a conținutului acestora. Mai mult decât atât, ai și o lista cu site-urile web unde poți găsi imagini profesionale gratuite, respectiv o listă cu instrumente gratuite pentru crearea de conținut vizual captivant pentru canalele de rețele de socializare. 

Dar mai întâi foarte pe scurt despre cum și câți oameni ajung sa vadă postările tale.

Sau conținut atractiv, sau deloc

Pagina restaurantului tău are urmăritori, însă conform algoritmului Facebook mai puțin de 10% din aceștia ajung să primească în news feed postările tale. Acesta este impactul organic al postărilor: numărul de persoane care vizualizează ceea ce postezi fără să plătești pentru aceasta.

Și atunci, ce poți face ca noutățile pe care le postezi să fie văzute de mai multă lume? Ai două posibilități: fie cumperi publicitate, fie postezi lucruri care să genereze reacții din partea urmăritorilor paginii tale.

Cu cât mai multă interacțiune generează o postare, cu atât Facebook va afișa acea postare și altor urmăritori. Prin interacțiune se înțelege în principal numărul de comentarii, like-uri sau share-uri. Astfel, dacă publici conținut la care oamenii reacționează, Facebook va afișa acel conținut mai multor oameni. 

Interacțiunea rămâne un factor important și dacă alegi să derulezi campanii plătite pentru promovarea postărilor tale, în sensul în care costul anunțurilor care generează interacțiune este mai mic decât al celor care nu fac acest lucru.

Prin urmare oricum ai lua-o, succesul paginii de Facebook este dependent de modul în care oamenii rezonează cu ceea ce postezi.

Idei postari social media restaurante

Meniu

Postările legate de meniu ar trebui să fie cel mai frecvent tip de postare. Imaginile și clipurile cu preparate alimentare sunt prin natura lor atractive, și le poți folosi ca atare. Meniul poate inspira mai multe tipuri de postări:
– meniul zilei dacă există sau meniul curent în general
– preparate individuale gen “preferatele bucătarului”
– poți evidenția combinațiile cu un aport caloric scăzut pentru persoanele care țin dietă
– combinațiile cu mai puține grăsimi
– opțiunile nou-introduse în meniu
– preparatele sezoniere (de ex. platourile de sărbători)
– specialități de cafea/băuturi
– poze amuzante cu mâncare

infografic cu idei postari social media restaurante
Idei Postari Social Media Restaurante | VilicoRest Soft Restaurant

Preparat + poveste

Faptul că emoțiile influențează decizia de cumpărare este demonstrat științific. Oamenii preferă să cumpere de la cei care îi fac să simtă încredere, siguranța că produsul este de calitate, că se pot baza pe un răspuns prompt și rezonabil dacă sunt probleme. 

Poveștile declanșează un trigger emoțional. Precis există lucruri legate de localul tău care pot fi transformate în mici povești, doar că nu ai stat să te gândești la aceast lucru până acum.

De exemplu povești despre cum ai decis să deschizi localul, ce greutăți ai întâmpinat, despre preparate – de unde a venit ideea, poate folosești rețete din familie.

Prin urmare ai grijă ca fiecare poză frumoasă cu preparatele pe care le servești să vină cu o poveste – de unde vin ingredientele, cât de răspândit este respectivul preparat și în ce țări, care este istoria respectivului preparat, etc.

Opțiuni de meniu vegetariene, vegane/de post

Fie din motive de sănătate, fie din convingeri religioase sau de altă natură, există oameni interesați de preparate care respectă anumite limitări alimentare. Amintește regulat pe paginile tale de social media care este oferta ta de preparate vegane, fără gluten, fără lactoză, etc. 

idei postari social media restaurante, anunta optiunile vegetariene, vegane, de post

Cantități și informații

De exemplu, dacă în localul tău se prepară hamburgeri, ai putea posta un concurs prin care să inviți audiența să ghicească câte chifle pregătiți pe durata unui an întreg. Sau, dacă serviți dulciuri, ai putea gândi un concurs prin care inviți urmăritorii să ghicească de câte găini e nevoie pentru ouăle care sunt utilizate la voi pe parcursul unei luni.

Fie că organizezi aceste idei sub formă de concurs, fie sub formă de postări de tipul „Știați că?”, acest tip de idei propun o abordare amuzantă și interesantă. Poți încerca tot felul de informații legate de specificul localului tău, precum cele de mai jos:
Câte conserve de porumb ne trebuie pentru pizza pe care o producem într-o luna?
Știi cum să alegi un ulei de măsline de calitate?
De câte boabe de cafea este nevoie pentru o ceașcă?
Câți pași fac ospătărițele noastre într-o singură zi? Poți să duci lucrurile până la capăt și să le rogi să folosească o aplicație pentru numărarea pașilor.

Ingrediente

Poți alege să postezi o imagine a unui ingredient individual, însoțită de informații despre de unde îl procuri, cum se depozitează, la ce preparate se pretează, cum se gătește, eventual informații de tipul “Știați că?” legate de respectivul ingredient.

Rețete

Publică rețete utilizate în unitatea ta – este o valoare concretă, pe care o oferi în mod gratuit celor care te urmăresc. Lucrurile gratuite sunt oricând apreciate, și nasc implicit un sentiment pozitiv, de recunoștință față de sursa de la care au fost primite.

Ar merge poate să faci din publicarea rețetelor o postare săptămânală sau lunară, ca un fel de serial. Video-urile ar fi un format ideal pentru acest tip de postări, statistic acestea înregistrând mai multe vizualizări decât postările text/imagine.
Idei în genul: 
Cum să faci paste în doar 15 minute.
Rețeta de papanași bucătarului nostru.
Cum să faci shaorma la tine acasă.
5 moduri în care poți refolosi resturile de friptură.

Sfaturi sau ponturi rapide

Gătitul în bucătăriile profesionale este la un alt nivel față de gătitul în bucătăriile casnice, și nu doar din punctul de vedere al cantităților rulate. Oamenii ar fi interesați să primească mici sfaturi de la bucătarii profesioniști, sfaturi care le-ar putea îmbunătății abilitățile casnice de pregătire a mâncării.

Informații nutriționale

Internetul îți permite să te documentezi cu ușurință atât cu privire la valoarea nutrițională a ingredientelor individuale, cât și a preparatelor, informații interesante pentru oricine.

Promoții

Derulezi promoții? Poți și trebuie să le anunți pe Facebook. Pentru cazul în care ești deschis la ideea de promoții dar ești blocat la „happy hour” sau reduceri procentuale – nu că acestea ar fi greșite în vreun fel – iată și câteva alte idei de promoții mai speciale pe care le-ai putea lua în considerare: 

Promoții pentru fidelizare

De exemplu un cod de reducere sau cupon în baza căruia clientul să primească o reducere la următoarea comandă de la tine; sau la 5 meniuri cumparate de la tine, al 6-lea va fi gratuit – cifrele sunt orientative desigur. 

Promoții pentru aniversare

Gândește-te cam ce comandă de obicei oamenii pentru sărbătorirea aniversărilor. Fie că oferi reduceri procentuale la preparatele de gen, fie că oferi o prăjitură sau tort gratuit, oamenii ar trebui să afle că la tine pot beneficia de o promoție dacă demonstrează că este sau că peste câteva zile va fi aniversarea lor.

Promoții care să stimuleze comenzi mai mari

Este aceeași strategie pe care o practică hipermarketurile când anunță preț redus la câteva produse atractive pentru a stimula oamenii să le treacă pragul, în ideea în care aceștia vor cumpăra mai mult decât doar produsele semnalizate. Faci un preț special la produse care în general nu sunt comandate singure – gen garnituri, în încercarea de a genera vânzări suplimentare.

Promoții anunțate și destinate exclusiv audienței de pe social media

Sfat: setează și pornește publicitate plătită pentru acest tip de postări, se pretează foarte bine.

Concursuri

Acesta e o idee cu impact excelent în creșterea interacțiunii cu pagina unității tale de alimentație publică. Selectează câte un urmăritor al paginii tale – te gândești dacă pe anumite criterii, ca urmare a unui concurs gen like & share la pagina – și invită-l să gătească alături de bucătarul tău un preparat la alegere din meniu, pe care i-l oferi apoi gratuit. Fă poze și postează-le pe pagina de Facebook.

Poate este prea mult să faci acest lucru săptămânal, însă o periodicitate regulată a acestui tip de postări va atrage cu siguranță atenția asupra paginii tale de Facebook.

Evenimente 

Ai avut stand la un eveniment culinar, la un târg, la Zilele Orașului? Bucătarul a urmat un curs de specialitate? Fă poze, clipuri video, în care eventual să apară și logo-ul localului tău, fie pe un banner sau pe tricourile purtate la eveniment.

Imagini cu locația 

Un lucru care pare să lipsească destul de mult de pe paginile de Facebook ale restaurantelor sunt imaginile cu locația propriu-zisă. Acestea creează o anume transparență, le reamintește clienților cât de frumos amenajat este localul tău și completează parțial lipsa de interacțiune directă în perioada comenzilor online din contextul epidemiologic actual.
Ai pregătit localul pentru Crăciun sau Paște? 
Ai o priveliște faină?
Ai redecorat?
Toate lucrurile noi care ilustrează atmosfera din unitatea ta merită să fie postate, deoarece creează transparență și arată latura umană a afacerii tale.

Recenzii

Ai primit o recenzie pozitivă pe pagina ta de Google My Business, prin mesaj direct sau altfel? Folosește-o și pentru o postare pe Facebook. Primirea recenziilor poate fi și stimulată, nu trebuie neapărat să aștepți să se întâmple.

Susținere pentru cauze sociale

Prin afilierea la o cauză socială, ideal locală, arăți că îți pasă, iar acest lucru va stârni o emoție pozitivă în rândul audienței. Oamenii, în special tinerii, rezonează la astfel de lucruri. 

Poți anunța că donezi un procent din valoarea fiecărei comenzi, pe o anumită perioadă, către o cauză pe care alegi să o susții.

idei postari social media restaurante, sustinere cauze sociale

Mâncare rămasă la finalul zilei

Unde ajung resturile de alimente și preparate neconsumate din restaurante? Ai putea să le transformi în pachete pentru animalele de companie. O inițiativă de genul acesta cu siguranță ar atrage asupra localului tău atenția și simpatia publicului.

Sărbători mari

Postează meniul de sărbători, posibilitatea de a prelua comenzi pentru preparate specifice, anunțate eventual în cadrul unei oferte limitate.

Zile importante

Pe internet poți găsi cu ușurință calendarul zilelor internaționale. Sărbători precum Ziua Îndrăgostiților sau Ziua Mamei sunt arhi-cunoscute, însă există destule altele despre care nici nu știai că există. Poți selecta zilele în care sunt sărbătorite lucruri legate de gastronomie – și nu numai – și să le utilizezi pentru o postare sincronizată în ziua respectivă.

De exemplu: 
Ziua Internațională a Cafelei în 1 octombrie
Ziua Internațională a Berii în prima zi de vineri a lunii august
Ziua Internațională a Vegetarienilor tot în 1 octombrie
Ziua Mondială a Alimentației în 16 octombrie

idei postari social media restaurante, zile importante

Prezentarea echipei

Din nou, transparență și latura umană a afacerii. O imagine cu un membru al echipei la locul de muncă, care este preparatul său favorit, cum și de când a început să lucreze în restaurantul tău, eventual dacă are hobby-uri sau lucruri care îl scot în evidență. Dacă și tag-uiești angajatul sau angajații din imagine, vei obținere expunere suplimentară a postării în news feed-ul prietenilor acestora.

Amintește opțiunile de livrare

Fie că livrezi la domiciliu utilizând resurse proprii, fie că lucrezi în parteneriat cu site-urile de delivery, postează regulat despre modul în care mâncarea ta poate ajunge la oameni. Serile de vineri pot fi un moment potrivit pentru o astfel de informație, când oamenii încheie o săptămână de muncă și simt poate mai mult nevoia de a se răsfăța cu o comandă la domiciliu în loc să gătească.

idei postari social media restaurante, aminteste optiunile de livrare

Ghici ce pregătim

ingrediente proaspete pentru gatit, lamai, ardei iute, usturoi, patrunjel

O idee simplă dar de efect, prin care inviți audiența să interacționeze prin comentarii la postarea ta. Poți posta un set de ingrediente gata pregătite de preparare și să întrebi audiența dacă are idee în ce urmează să fie transformate.

Meme-uri sau GIF-uri

Sunt destul de ușor de găsit pe internet și amuzante, ceea ce face ca din punct de vedere statistic să genereze mai multe interacțiuni. De reținut ca acestea să aibă legătură cu domeniul de activitate și să fie pozitive. Autoironia este un subiect bun de exploatat.

Sondaje

Sondajele sunt un instrument cu o capacitate foarte bună de a genera interacțiune. Oamenii au înclinația naturală de a răspunde când li se adresează o întrebare, iar sondajele pe pagina de Facebook oferă în general o modalitate convenabilă de răspuns prin bifarea unui răspuns predefinit. În plus, utilizarea sondajelor mai are un avantaj major: le arăți clienților că te interesează părerea lor. 

Idei în genul:
Ai vrea sa găsești mai multe preparate vegane în meniu?
Cât de des comanzi mâncare online?
Care sunt criteriile după care alegi de unde comanzi mâncare online?
Ai vrea să găsești în meniu un preparat anume, care acum nu exista? 
Care a fost cea mai plăcută experiență pe care ai trăit-o legat de o comandă online de mâncare?

Întrebări deschise

Ai încercat [denumire preparat]?
Ce ai alege între [denumire preparat] și [denumire preparat]?

idei postari social media restaurante, sondaje

Descrie poza

Provoacă urmăritorii să dea cea mai buna descriere pentru poze amuzante. De exemplu:
Care ar fi cea mai bună descriere pentru imaginea de mai jos? Pe locuri, fiți gata, start!

purcel mic incaltat cu cizme rosii de guma

Detaliu imagine

Oamenii vor ridica din sprâncene în căutarea răspunsului corect. Este vorba despre un detaliu dintr-o imagine mărită de mai multe ori, astfel încât nu se distingă clar despre ce este vorba. Le ceri oamenilor să ghicească despre ce este vorba în imagine, cu promisiunea că revii cu răspunsul corect.

Încurajează tag-uirea

O altă idee pentru încurajarea interacțiunii este să inviți urmăritorii paginii tale să tag-uiască prieteni în comentarii – poți să capeți astfel nu doar noi urmăritori, dar și clienți. Poți posta un preparat ca atare sau o promoție, alături de un text care descrie preparatul și invitația de a tag-ui un prieten/prietenă care ar aprecia respectiva promoție sau preparat.

idei postari social media restaurante, tag-uieste un prieten

Cere GIF-uri animate

Creează o postare în genul „Cum v-a mers ziua până acum? Postează un GIF animat în comentarii!” sau „Cum ai reacționa dacă ai câștiga o pizza gratuită din partea noastră? Comentează cu un GIF animat!”

Completează propoziția/fraza

„Completează ideea” sunt o modalitate rapidă de a obține o reacție din partea audienței.
Combinația mea perfectă pentru prânz este…
Dacă deseară aș putea lua cina cu oricine de pe planetă, aș alege pe ….
Când mi-e foame, mă gândesc la ….
Desertul meu preferat este …..

Știați că?

Nu știam, interesant. Cam asta gândesc oamenii când văd informații de acest tip. Iar domeniul alimentar este foarte ofertant cu informații de acest gen, care pot fi regăsite ușor pe internet.  

Calendar pentru postări social media restaurante

Calendarul pentru postări este un document de tip Excel în care pregătești postările în avans. Pe lângă faptul că utilizarea unui astfel de calendar îți asigură o abordare organizată a postărilor pe Facebook, elimină riscul de a crea postări puțin valoroase sub presiunea timpului. În plus, planificarea anticipată a postărilor permite persoanei care se ocupă de ele să delege ușor sarcinile în perioada concediului.

Mai jos ai un model de calendar pe care îl poți reproduce și folosi pentru postarile pe Facebook ale restaurantului, cafenelei, pizzeriei, etc. pe care o conduci:

calendar planificare postari social media pentru restaurante

Site-uri cu fotografii și imagini gratuite (inclusiv gastronomie și restaurante)

Pixabay 

Imaginile de pe Pixabay pot fi folosite inclusiv în scop comercial, fără atribuire, sau menționarea autorului (deși acest lucru este apreciat). 
Link: https://pixabay.com

Unsplash

Politica lor de licențiere îți permite să folosești orice imagini absolut gratuit, în orice scop ai avea nevoie, atâta timp cât nu faci aceast pentru a crea un site similar cu al lor. 
Link: https://unsplash.com

Pikiwizard 

Imaginile pot fi folosite fără restricții. Politica lor de licențiere explică în detaliu. Nu se cere menționarea autorului la utilizarea imaginilor, însă acest lucru este apreciat.
Link: https://www.pikwizard.com

Pexels 

Este permis să folosești și editezi imagini de la ei inclusiv în scop comercial, fără necesitatea de a menționa sursa acestora. 
Link: https://pexels.com

Free Images

Politica lor de licențiere permite o gamă largă de utilizări, deși menționează mai multe cazuri de utilizare restricționate (care sunt destul de frecvente pentru majoritatea site-urilor cu imagini gratuite).
Link: https://www.freeimages.com

Tool-uri gratuite pentru crearea de conținut vizual pentru social media

Instrumentele de mai jos îți permit să pregătești cu ușurință conținut vizual pentru postările pe Facebook, fie că ai nevoie doar să editezi o poză sau să creezi o imagine de la zero. 

Toate sunt intuitive – le poți deprinde ușor chiar dacă nu ai mai lucrat până acum cu tool-uri similare, deoarece nu necesită cunoștințe anterioare specifice.

Canva

Canva este un tool foarte popular deoarece este extrem de intuitiv iar versiunea free este arhi-suficientă pentru rezultate wow. Include o grămadă de șabloane editabile create special pentru postările de social media, pe care le poți utiliza ca punct de plecare pentru crearea imaginilor, și are tot ce trebuie: fonturi, ilustrații, elemente de design, culori, etc. Găsești aici și șabloane pentru flyere, broșuri, bannere și tot felul de alte materiale vizuale pentru partea de offline a afacerii tale.
Link: https://www.canva.com

Easelly

Easelly este un site unde poți creea în special infografice, dar merge și pentru alte tipuri de materiale vizuale, inclusiv postări de Facebook. Dacă nu ai suficientă inspirație să pornești de la zero poți să selectezi din template-urile predefinite puse la dispoziție. Include desigur imagini gratuite, culori, elemente de design, fonturi. Versiunea gratuită nu are chiar suficiente funcționalități, iar dacă vrei acces nelimitat la librăria de elemente de design te costă, însă puțin – 24$ pe an.
Link: https://www.easel.ly

Venngage

Venngage este o platformă similară cu Easelly, însă nu este specializată doar pe infografice ci include și șabloane pentru o grămadă de alte tipuri de materiale vizuale online dar și offline. Este ok atât pentru materiale vizuale pentru Facebook și alte rețele sociale, dar și pentru flyere, bannere, orice ai mai avea nevoie. Planul free include funcționalități limitate, dar este suficient pentru social media. 
Link: https://venngage.com

Adobe Spark 

Adobe Spark este un program complet gratuit destinat persoanelor care au cunoștințe minime de editare. Totuși, este ușor de folosit și intuitiv.

Programul este împărțit în trei categorii în funcție de tipul de materiale pe care vrei să le creezi: Adobe Spark Post este pentru crearea de materiale pentru social media, Spark Page este pentru conținut de genul newslettere sau rapoarte, iar Spark Video îți permite să creezi materiale video în doar câteva minute.
Link: https://spark.adobe.com

Idei postari social media restaurante. Deci, care va fi următoarea ta postare?

Acum ai la îndemână toată “infrastructura” pentru postări social media cu impact:
• o listă cu idei creative pentru postările pe Facebook
• un template de calendar ușor de reprodus
• o listă cu site-uri unde găsești imagini gratuite și
• o listă cu tool-uri gratuite pentru editarea de imagini.

Postează des, evită postările negative și răspunde comentariilor pe care le primești. Succesul postărilor tale pe social media se reflectă în cele din urmă în volumul de comenzi pe care îl primești.

0 Points