Aplicație POS gratuită pentru restaurante și unități de alimentație publică

Aplicatie POS Restaurant Gratuita
Timp de lectură: 9 minute

Aplicație POS restaurant gratuită?

Unul dintre sistemele software esențiale ale afacerii tale este programul de vânzare și marcaj, cunoscut și sub numele de program POS.

Software-ul pentru POS-uri este tehnologia utilizată în tandem cu o serie de echipamente hardware, în special cu terminalul POS, pentru înregistrarea vânzărilor, acceptarea și procesarea plăților, gestiunea stocurilor, urmărirea inventarului și multe altele. Poate veni sub forma unui program instalat local, online sau chiar a unei aplicații pentru mobil – sau un mix al acestora.

În calitate de administrator de restaurant sau de orice altă unitate de alimentație publică, este mereu nevoie să încerci să optimizezi costurile, acolo unde se poate. Te-ai fi gândit că programul POS poate fi unul din aspectele în privința cărora să nu mai ai grija costurilor? Sună prea frumos ca să fie adevărat? Așa cum bine știm cu toții, lucrurile cu adevărat utile și în același timp complet gratuite sunt cam greu de găsit.

Înainte să ridici din sprâncene, află că aplicația VilicoTab Basic, dezvoltată recent de către compania noastră, ar putea să te scutească de cheltuirea suplimentară a câtorva sute de euro anual, în măsura în care unitatea de alimentație publică pe care o administrezi corespunde profilului de afacere pentru care a fost dezvoltată. Altfel spus, VilicoTab Basic este o aplicație care satisface cerințele în materie de asigurare a suportului informatic pentru vânzare și marcaj ale unităților de alimentație publică cu un număr limitat de produse.

VilicoTab Basic este suficientă pentru a acoperi partea de emitere a bonului fiscal, dar dacă ai nevoie de funcționalități mai avansate precum rețetar, gestiune completă, inventar sau altele asemenea trebuie să știi din start că acestea sunt disponibile doar contra cost. Fiind o aplicație gratuită este de așteptat ca funcționalitățile să fie limitate prin comparație cu cele ale unui program POS plătit, așa că este important să determini în ce măsură VilicoTab Basic poate acoperi toate nevoile afacerii pe care o administrezi:

  • Funcționează pe tablete sau telefoane Android
  • Este compatibilă doar cu casele fiscale Datecs cu bluetooth
  • Este complet gratuită, iar dacă ai întrebări vei beneficia de servicii de asistență tehnică, de asemenea gratuite 
  • Nu există nici un fel de obligații contractuale sau de orice altă natură
  • Funcționează de sine stătător, fără a necesita integrare cu oricare alte echipamente din unitate (cu excepția casei fiscale, desigur)

Ce este aplicația VilicoTab Basic

VilicoTab Basic este o aplicație gratuită pentru preluarea comenzilor și emiterea bonului fiscal direct de pe dispozitive mobile, care îndeplinește cu succes funcționalitățile programului de vânzare și marcaj al unității. Se poate folosi pentru preluarea mobilă a comenzilor la mese sau în regim staționar, la tejghea, pentru a emite bonul fiscal, în loc de POS.

Compania noastră dezvoltă sisteme software pentru restaurante încă din anul 2011, ajungând în prezent să oferim suportul informatic necesar desfășurării activității zilnice în peste 500 de unități de alimentație publică de pe cuprinsul întregii țări. Oferim soluții care acoperă aproape toate operațiunile din cadrul restaurantelor: 

  • VilicoPOS – program de vânzare și marcaj
  • VilicoGest – program de gestiune completă
  • VilicoGo – soft de livrări la domiciliu
  • VilicoCook – aplicație pentru afișaj digital în zona de preparare a mâncării
  • VilicoTab – aplicație pentru preluarea comenzilor pe dispozitive mobile
  • VilicoShop – realizare site restaurant cu opțiune de comenzi online
  • VilicoMenu – meniu digital prin scanare cod QR
infografic componente sistemul soft restaurant VilicoRest

Aplicația VilicoTab Basic este o ediție demonstrativă a aplicației VilicoTab POS mobil ospătari, fiind totodată un sistem informatic care poate fi instalat, testat și utilizat gratuit de către orice unitate de alimentație publică.

Cine poate folosi aplicația VilicoTab Basic

Pe piață există multe programe POS pentru restaurante, fiecare dintre ele cu un preț pe măsură, iar acest lucru este de înțeles. Software-urile pentru restaurante sunt sisteme complexe, care necesită, pe lângă dezvoltarea și întreținerea funcționalităților specifice, și capacitate de integrare cu echipamentele hardware, cu procesatorii de plată dar și actualizare permanentă în funcție de noutățile fiscale și legislative. Chiar și celui mai generos dezvoltator de software i-ar fi dificil să ofere gratuit toate aceste lucruri.

Totuși, dacă tocmai deschizi o unitate de alimentație publică costurile unui program POS pot fi prohibitive. Iar aici aplicația noastră poate salva situația. VilicoTab Basic este suficient de puternică cât să asigure suportul informatic necesar preluării comenzilor și emiterii bonurilor fiscale și, în plus, este compatibilă cu toate dispozitivele mobile Android.

VilicoTab Basic se pretează excelent următoarelor tipuri de unități de alimentație publică.

  • Orice unități care nu au mai mult de 50 de produse în meniu pot utiliza aplicația VilicoTab Basic pentru a emite bonul fiscal, la tejghea în regim semi staționar în loc de POS sau, dacă este cazul, pentru preluarea comenzilor la mese: fast-food, food-trucks, baruri cu vânzare directă la tejghea.
  • Orice unități care participă la evenimente culinare de genul târguri sau festivaluri și caută o soluție alternativă pentru a nu căra întregul echipament hardware aferent programului de vânzare și marcaj, dacă meniul acestora se înscrie în limita de 50 de produse.
  • Orice unități de alimentație publică care vor să testeze pe cont propriu, gratuit și fără obligații, funcționalitățile aplicației VilicoTab Profesional de preluare-transmitere automată a comenzilor de la mese către secții folosind dispozitive mobile, indiferent de mărime: restaurant, cafenea, pub, bar, patiserie, terasă, cantină, autoservire, bistro, braserie, bufet, food truck, ceainărie, pizzerie, fast-food, etc.
aplicatie pos restaurant gratuita VilicoTab Basic pentru cine

VilicoTab Basic este o soluție funcțională pentru orice unitate de alimentație publică din categoriile de mai sus. Aplicația îți permite să gestionezi un număr de până la 50 de produse, să preiei comenzi, permite efectuarea plății prin numerar sau card, precum și plată integrală sau parțială, iar bonurile fiscale sunt tipărite direct din interfață prin conexiune bluetooth cu casele de marcat Datecs, totul fără a cheltui nici un leu și fără limitări ascunse.

Accesul la funcționalități avansate precum gestionarea stocurilor, rețetare sau rapoarte de vânzări necesită un software contra-cost, dar dacă ai nevoie doar de funcționalitățile descrise mai sus, VilicoTab Basic este o alegere care nu are cum să te dezamăgească.

Ce face aplicația VilicoTab Basic

VilicoTab Basic oferă funcționalități utile care te pot ajuta să te organizezi și să îți dezvolți afacerea, după cum urmează.

Există 10 categorii de meniu prestabilite: Ciorbe, Preparate, Garnituri, Salate, Desert, Răcoritoare, Cafea, Bere, Vinuri, Tării. Aceste categorii sunt grupate în două zone distincte: Bucătărie respectiv Bar. Denumirea și numărul categoriilor este fix, respectiv nu poți adăuga categorii suplimentare și nici nu poți modifica denumirea vreunei categorii, însă poți desigur să nu le utilizezi pe toate, dacă în ofertă nu ai produse aferente tuturor acestor categorii preexistente.

Poți adăuga câte maxim 5 preparate în fiecare categorie de meniu. Procesul este cât se poate de simplu, doar adaugi produsele unul câte unul în categoria corespunzătoare prin introducerea denumirii, a prețului și a valorii TVA. Poți oricând să editezi informațiile introduse sau să ștergi din produse.

Pentru unitățile în care clienții pot servi masa și așezați, aplicația permite existența a maxim 5 mese. Acest lucru îți permite să preiei comenzile și în regim mobil, direct de la mese. Dacă însă localul tău nu dispune de mese, poți prelua comenzile folosind opțiunea de vânzare directă.

aplicatie pos restaurant gratuita VilicoTab Basic lista de functionalitati


Astfel, ai la dispoziție două modalități de preluare a comenzilor, pe care le poți folosi în funcție de situație. Fie prin vânzare directă (direct de la tejghea), caz în care selectezi categoria de meniu și apoi produsele, fie prin intermediul meselor, caz în care selectezi întâi masa pentru a atribui astfel comanda unei mese, după care urmezi parcursul obișnuit de preluare a comenzii.

Pentru fiecare produs se poate introduce cantitatea în care acesta este comandat. Revenirea la meniul principal se face rapid.

În cazul unităților care au mese și folosesc opțiunea de preluare a comenzii prin atribuirea acestora către mese, există și posibilitatea de a muta comanda de la o masă la alta. 

Dacă ai nevoie să ștergi un produs dintr-o comandă, de exemplu dacă l-ai preluat greșit sau dacă clientul s-a răzgândit, acest lucru se face ușor prin swipe stânga sau dreapta pe ecran.

Poți de asemenea să grupezi comanda de la două sau de la mai multe mese, în cazul grupurilor de clienți. Astfel, comanda de la mesele grupate intră pe un singur bon fiscal, respectiv o singură plată.

Pentru efectuarea plății aplicația permite numerar sau card, precum și plata integrală sau parțială. Bonurile fiscale pot fi tipărite direct din aplicație pe case de marcat Datecs cu bluetooth.

Lista de funcționalități pe scurt:

  • Design simplificat (Gestiune produse – Gestiune comenzi)
  • Preluare comenzi la mese sau direct la tejghea
  • Interfață în limbile română și engleză
  • Maxim 5 mese
  • 10 categorii prestabilite de produse
  • Posibilitate adăugare, editare și ștergere a câte 5 produse în fiecare categorie (5 x 10 = 50 de produse în total)
  • Navigare rapidă la lista de categorii după selectarea preparatelor/produselor
  • Ștergere produse comandate prin swipe stânga sau dreapta pe ecran
  • Căutare rapidă – de ex. „caf” pentru “cafea”
  • Selectare cantitate și adăugare de observații la preluarea comenzilor
  • Grupare mese
  • Mutare comandă la altă masă
  • Plată integrală sau parțială
  • Plata prin numerar sau card
  • Tipărește bonul fiscal prin integrare cu casele de marcat Datecs cu bluetooth

Ce nu face aplicația VilicoTab Basic

VilicoTab Basic îți ajută afacerea cu toate lucrurile de mai sus, dar fiind un software gratuit există limitări. Limitările nu se referă la faptul că funcționalitățile prezentate mai sus sunt restricționate în vreun fel sau altul; nici la faptul că ar putea exista costuri ascunse. Din contră, aplicația face tot ceea ce este prezentat mai sus absolut gratuit, și mai mult decât atât, este susținută de un serviciu gratuit de asistență tehnică. Aceasta înseamnă că dacă ai întrebări sau întâmpini dificultăți de orice natură ne vom ocupa de solicitările tale cu aceeași promptitudine și deschidere precum în cazul contractelor de suport plătite.

Limitările se referă strict la faptul că o serie de funcționalități avansate, specifice programelor POS pentru restaurante, nu sunt disponibile.

aplicatie pos restaurant gratuita tabel comparativ cu programe platite


Astfel în aplicația VilicoTab Basic nu vei întâlni funcționalități precum:

  • Eliminarea sau adăugarea de mese suplimentare față de cele cinci incluse
  • Acces diferențiat pe bază de parolă
  • Rezervări mese
  • Gestiunea și actualizarea stocului cu fiecare vânzare făcută
  • Rapoarte de vânzări
  • Comunicare cu imprimanta din bucătărie

Funcționalitățile avansate precum cele de mai sus sunt disponibile doar contra cost, prin achiziționarea unui program POS specific. Poți folosi aplicația VilicoTab Basic și ca versiune de testare. Aceasta este o metoda gratuită și fără riscuri care îți permite să evaluezi experiența de utilizare, simplitatea interfeței, calitatea serviciului de suport dacă va fi cazul – și ulterior să decizi, în funcție de acești parametrii sau de alții, dacă dorești să achiziționezi un program POS avansat tot de la compania noastră.

Este compatibilă cu hardware-ul pe care îl am deja?

VilicoTab Basic funcționează pe orice telefon sau tabletă Android, deci nu ai nevoie să achiziționezi un terminal POS. Singurul echipament hardware suplimentar de care ai nevoie este casa fiscală. Din punct de vedere legislativ casa fiscală este oricum obligatorie. Singura cerință specifică a aplicației pentru a putea emite bonul fiscal este că necesită o casă fiscală Datecs cu bluetooth. Reține faptul că unele din casele fiscale de la Datecs pot fi upgradate cu bluetooth. 

Cum se instalează

Pasul 1: Instalează aplicația VilicoTab Basic pe o tabletă sau telefon
Acesta este unul din primele avantajele pe care le aduce aplicația pentru gestiunea comenzilor VilicoTab Basic. 

VilicoTab Basic funcționează pe orice tabletă sau telefon mobil Android. Foarte probabil să deții deja un astfel de dispozitiv. Nu ai nevoie de un terminal POS costisitor. 

Descarcă aplicația VilicoTab Basic accesând linkul următor:

descarca din google play buton





Apoi fă click pe butonul Instalați sau Install:

cum se instaleaza aplicatie pos restaurant gratuita VilicoTab Basic


Pasul 2: Conectează VilicoTab Basic la casa fiscală Datecs cu Bluetooth
Aplicația VilicoTab Free este compatibilă cu casele fiscale Datecs cu bluetooth. Pașii de urmat pentru a conecta VilicoTab Free cu casa de marcat Datecs prin bluetooth sunt destul de simpli:

Pentru început asigură-te că atât dispozitivul mobil pe care ai instalat aplicația cât și casa de marcat au bluetooth-ul pornit.

Apoi, pe casa fiscală apasă butonul 6 din meniul principal pentru a intra în modul Conexiune PC.

Apoi deschide aplicația -> Setări -> Setări casa de marcat -> selectează casa de marcat din listă -> Confirmă Ok.

Dacă ai nevoie, click aici pentru un video care să te ajute.

Mentenanță și suport

Chiar dacă aplicația este gratuită, este dezvoltată atent și este susținută de servicii de asistență tehnică – pentru orice fel de întrebări ne poți contacta cu încredere. Suntem permanent deschiși la feedback-ul utilizatorilor noștri. Te invităm să testezi și să ne transmiți orice întrebări legate de aplicație la numărul 0771 655 228.


*****

Aplicația VilicoTab Basic este un software funcțional care își face treaba și îți economisește totodată niște bani. Funcționalitățile sale o fac potrivită pentru unitățile care au sub 50 de produse în meniu, atât pentru utilizarea zilnică cât și pentru deplasările la târgurile și evenimentele gastronomice. În plus ești asigurat că dacă ai întrebări, chiar dacă aplicația este gratuită, îți vom oferi asistența tehnică necesară în cel mai scurt timp.

0 Points