10 idei de marketing pentru restaurante de Crăciun și Revelion

Idei de Marketing pentru Restaurante de Craciun
Timp de lectură: 8 minute

10 idei de marketing pentru restaurante de Craciun

Ultimele luni ale anului, în special decembrie, aduc cu sine în mod tradițional oportunitatea de a vinde mai mult și de a crește profiturile pe final de an. Sărbătorile reprezintă, totodată, o ocazie numai bună de a atrage noi clienți și de a relua legătura cu cei deja existenți. Dar, mai mult decât atât, sezonul sărbătorilor este ocazia care le permite restaurantelor să facă ceea ce știu cel mai bine: să adune oamenii în jurul unei mese savuroase și a unei experiențe de bucurie împărtășită.

Magazinele sunt pline în timpul sărbătorilor, dar acest lucru nu este întotdeauna valabil și pentru restaurante. Rezultatele pe care le obțin unitățile de alimentație publică în această perioadă a anului sunt mixte. În timp ce unele trebuie să facă față unui număr crescut de comenzi, alele se confruntă cu o scădere a vânzărilor. Cumva acest lucru este de înțeles: este o perioadă de vacanțe, când cei care nu sunt plecați din localitate preferă să stea în case, la căldură, feriți de vremea rece și zăpadă, și să gătească ei înșiși preparatele pentru sărbători.

Și totuși, cu toată alergătura și obligațiile familiale specifice sărbătorilor, vor exista mereu clienți interesați de un meniu pe care să nu trebuiască să-l gătească singuri.

Dar cum se transpun toate acestea în activitățile promoționale de sărbători? Ce tactici de marketing pot aplica administratorii de restaurante în această perioadă pentru a atrage clienți?

Cu pandemia de COVID-19 care apasă încă un sezon al sărbătorilor de iarnă, s-ar putea ca anul acesta să intri mai greu în spiritul promoțiilor de sărbători. Majoritatea restaurantelor se concentrează de obicei pe oferta de catering și petrecerea de Revelion, dar aceasta nu sunt singurele idei de marketing pentru restaurante de Craciun, pe care poți aborda în această perioadă.

Petrecerea de Revelion

idei marketing restaurante craciun, petrecerea de revelion, afis

Dacă localul tău va găzdui o petrecere de Revelion, pentru promovarea acesteia ai nevoie în primul rând de site-ul web, de canalele de social media și de posibilitatea de a vinde bilete online. Poți lua în considerare să configurezi mai multe tipuri de bilete și să oferi o opțiune cu prețul ușor redus pentru cei care cumpără mai devreme. 

O combinație de postări organice și plătite pe rețelele sociale te vor ajuta să promovezi anunțurile atât în rândul urmăritorilor tăi cât și în rândul celor care poate că nu știu încă de existența restaurantului tău. 

O altă posibilitate de promovare este SEO. Dacă cineva caută pe Google petrecere revelion [localitate], evenimentul ar trebui să apară în rezultatele afișate. Lucrurile sunt un pic mai complicate aici, dar cu siguranță că primul pas este o pagină dedicată evenimentului în site-ul web al restaurantului tău.

Deși este important să promovezi din timp petrecerea pentru a o pune în vizorul motoarelor de căutare și al potențialilor clienți, ar fi bine să ții cont și de faptul că multă lume lasă alegerea pe ultimul moment. Astfel, în perioada dintre Crăciun și Anul Nou ar putea fi o idee bună să mărești bugetul publicitar.

Ofertă de catering extinsă 

În această perioadă în care servirea mesei în oraș nu este foarte practică, mulți oameni apelează la livrările la domiciliu pentru mesele de peste săptămână sau cele festive. Restaurantul tău poate valorifica acest lucru prin extinderea opțiunilor de catering pentru sezonul sărbătorilor.

Câteva idei pentru aceasta includ:

  • Ofertă de catering pentru mesele festive (Crăciun, Revelion, Sf. Vasile cel Mare, Sf. Ioan);
  • Mâncare gătită pentru întreaga familie – aperitive la tavă, supe & ciorbe la oală, fel principal la tavă, garnituri, etc;
  • Kit-uri pentru gătit acasă mâncăruri la calitate de restaurant, pentru rețetele cele mai populare sau specifice ale localului tău;
  • Preparate tradiționale specifice sărbătorilor.

Meniu special de sărbători

idei marketing restaurante craciun, preparate specifice de sezon in meniu

Poți adapta temporar meniul pentru a include preparate specifice de sărbători sau poți include o secțiune tematică a meniului, pe care să o folosești nu doar pentru sărbătorile de iarnă ci și pentru altele din cursul anului. Astfel, poți adăuga în meniu preparate care încorporează aromele clasice ale mâncărurilor de sărbători sau varianta proprie a bucătarului a respectivelor preparate. Iată câteva idei:

  • Aperitive tradiționale
  • Meniu special de sărbători cu preparate tematice
  • Băuturi speciale care captează spiritul sărbătorilor

Carduri cadou 

idei marketing restaurante craciun, card cadou

Cardurile cadou sunt intrate de mult în arsenalul promoțional al retailerilor, mai puțin însă al celor din industria HoReCa. Totuși, acestea reprezintă o tactică care poate fi implementată cu un efort de timp și logistic relativ scăzut. Acest lucru le face potrivite cel puțin pentru testare ca tactică promoțională, cee ce ți-ar permite să observi în ce măsură funcționează, cum pot fi adaptate și să tragi niște concluzii proprii despre utilitatea acestora pentru afacerea ta. 

O mică atenție pentru clienții fideli

Expedierea de felicitări clasice de sărbători fiecărui client este o strategie care îi poate face pe aceștia să te țină minte mai bine și să asocieze imaginea ta cu sentimentul pozitiv de a primi o felicitare calitativă. Este o strategie bună de fidelizare a clienților. Poți eventual include în felicitare și un cod promoțional de reducere pentru următoarea comandă online. Dacă efortul logistic este prea mare, te poți rezuma la clienții care comandă constant, la cei a căror valoare de comandă este peste medie sau la orice altă categorie.

Atenție, această strategie se pretează doar pentru clienții care și-au dat acceptul pentru primirea de astfel de comunicări, și pentru care desigur că ai și datele de contact. Majoritatea soft-urilor pentru delivery stochează aceste date, dar ai nevoie în plus și de acceptul prealabil al clienților conform cu GDPR. Dacă nu îl ai deja, poți lua în considerare să implementezi o bifă corespunzătoare în site și să adaugi o prevedere în acest sens în Politica de confidențialitate a site-ului, pentru a putea avea acces pe viitor la o astfel de strategie.

Campanie de binefacere

Campaniile caritabile sunt specifice perioadei premergătoare Crăciunului și sunt o modalitate bună de promovare. Asocierea imaginii restaurantului tău cu implicarea în activități cu caracter de ajutor umanitar creează o plus valoare în ochii clienților, dar acest lucru nu se întâmplă peste noapte. Este nevoie de timp pentru a dezvolta astfel de relații și pentru a face ca efortul însumat al acestora să lucreze în favoarea ta.

Câteva idei de astfel de campanii ar putea fi:

  • O donație procentuală la fiecare comandă primită
  • Strângere de cadouri pentru un caz umanitar sau organizație non-profit din localitate
  • Strângere de donații pentru Banca pentru Alimente sau Crucea Roșie (poți chiar să oferi reduceri sau alte stimulente clienților care fac donație)
  • Furnizarea de mese gratuite pentru o echipă sportivă sau pentru un caz umanitar

Decorează inclusiv online-ul

Ferestre, vitrine, fețe de masă, decorațiuni, iluminat și chiar și design-ul meniului: îți poți schimba aspectul nu doar pentru Crăciun și Anul Nou, dar și pentru Paște sau orice altă sărbătoare.

În lumina faptului că online-ul devine tot mai important pentru restaurante, ar fi bine să iei în considerare și canalele online ale afacerii tale. Astfel, poți să adaugi un banner sau o fereastră pop-up festivă de Crăciun pentru a anunța meniul sezonier sau noile preparate din meniu. Poți să distribui fotografii cu tematică specifică pe rețelele de socializare și nu uita să actualizezi meniul online pentru a include orice oferte speciale de sezon oferi.
Postările care includ întrebări au potențial crescut de a genera interacțiune, precum cele de tipul a sau b, spre exemplu Cozonac cu nucă, mac sau rahat?, sau Se pune sau nu mazăre în salata Boeuf?

idei marketing restaurante craciun, postare salata boeuf

Seara tematică

O idee atractivă, care nu potrivește însă oricărui local, este să alegi o temă specifică sărbătorilor și să oferi o seară tematică în fiecare săptămână. De exemplu o seară în prezența lui Moș Crăciun ar oferi clienților o experiență memorabilă, care are și potențialul de a atrage foarte bine atenția asupra restaurantului tău, prin fotografiile distribuite de părinți pe rețelele sociale, în care copiii apar alături de Moș. 

Vei avea deschis de Crăciun? Anunță din timp!

Localurile care sunt deschise în zilele de Crăciun sunt puține la număr, mai ales în această perioadă pandemică, așa că dacă vei fi deschis, asigură-te că publicul cunoaște din timp acest lucru. Pentru aceasta poți utiliza toate mijloacele de comunicare pe care le ai la dispoziție:

Site-ul web
Utilizatorii site-ului web ar trebui să vadă că pot veni în zilele de Crăciun la restaurantul tău. Poți publica un banner festiv în culorile tradiționale de Crăciun pe prima pagină a site-ului, sau un simplu anunț „Avem deschis de Crăciun!”

idei marketing restaurante craciun, banner website cu deschis de craciun

Rețelele de socializare
Poți publica postări pe fiecare dintre platformele sociale pe care le folosești. Iată un exemplu de postare festivă pe care o poți folosi pe Facebook. Poți folosi și funcția „Fixează în partea de sus a Paginii” pentru a acorda prioritate acestei postări.

postare facebook deschis de craciun, pinned

Flyere
Mijloacele de promovare clasice continuă să fie eficiente. Poți distribui flyere sau dacă deții un panou stradal poți semnaliza și acolo programul pentru a informa trecătorii. 

idei marketing restaurante craciun, flyer deschis de craciun

Mini-slogane de sezon

Perioada Crăciunului este una încărcată de emoții, iar oamenii pot răspunde bine la ideile amuzante și sincere, care să valorifice aceste sentimente. De exemplu:

  • 2021 – Slavă domnului că se încheie și anul acesta
  • Dragă Moș Crăciun, pot să explic …
  • Din vremuri imemoriale, nu-i Crăciun fără sarmale
  • Ceva bun de Crăciun? Încearcă porcul la ceaun!
  • Vin fierbinte și plăcinte, zilnic de acu’-nainte
  • Sărbători Îndulcite!

De fiecare dată când faci brainstorming pentru sloganuri de Crăciun, amintește-ți să nu te îndepărtezi prea mult de mesajul și valorile de bază pe care le exprimă brand-ul restaurantului tău.

Unde poți folosi astfel de sloganuri? Pe online, atât în site cât și în paginile de social media, dar și înrămate în locația fizică, la vedere, spre exemplu pe tejghea.

*****

Indiferent dacă activitățile promoționale pe care le faci de sărbători sunt incluse din timp în calendarul de marketing sau sunt doar rezultatul unei mobilizări rapide, să reușești să crești vânzările în această perioadă a anului poate fi o provocare. Ideile de marketing pentru restaurante de Craciun mai sus pot fi adaptate pentru orice tip de unitate de alimentație publică, de la pizzerii, restaurante și baruri până la cafenele și fast-food-uri. Acest articol este pregătit de echipa VilicoRest Soft Restaurant pentru a te inspira în privința ideilor de marketing pe care le poți aborda în perioada de sfârșit a anului.