Plan de marketing pentru restaurante

Plan Marketing Restaurante
Timp de lectură: 18 minute

De ce restaurantul tău are nevoie de un plan de marketing

Probabil ai ajuns aici căutând un plan de marketing pentru restaurantul tău – fie că ai nevoie de un model predefinit pe care să îl poți folosi direct, fie că te gândești să creezi unul de la zero. 

Dă-mi voie să ghicesc cum funcționează acum marketingul pentru restaurantul tău.

Probabil că e ceva în genul “să facem niște postări pe Facebook, poate și pe Instagram, și niște flyere. Am auzit că TikTok e în vogă acum, oare are rost să ne complicăm cu niște filmulețe?” 

Practic, e inventat de la o zi la alta – un amestec de inițiative și acțiuni de la care aștepți, teoretic, să livreze ceva rezultate.

Multe restaurante funcționează așa, și e de înțeles. Ai lucruri mai urgente de făcut decât un plan de marketing complicat care să te țină pe loc câteva zile bune.

Există multe unități de alimentație publică care funcționează deși nu s-au atins vreodată de publicitate sau de rețelele de socializare. Atâta timp cât oferi preparate și servicii bune într-o atmosferă primitoare, lucrurile nu au cum să meargă prost, nu?

Ei bine, acest lucru este valabil pentru fidelizarea clienților deja existenți, însă ce faci cu cei care nu ți-au călcat vreodată pragul sau care nu au plasat încă nicio comandă online pentru că nu au auzit de tine? Mâncarea bună este într-adevăr esențială, dar dacă te bazezi doar pe asta va dura prea mult sau va fi prea greu să atragi clienți noi. Aici intervine existența unui plan de marketing. 

Inițiativele de marketing disparate se traduc prin bani și timp investiți în acțiuni care poate că funcționează, sau poate că nu funcționează. Iar dacă funcționează, posibil să nu știi exact de ce au funcționat, deci nu poți avea certitudinea că vor funcționa și data viitoare. Adevărul este că marketingul nu este eficient așa, și probabil că din acest motiv te afli aici. Dorești să acționezi mai organizat în privința acțiunilor de promovare pe care le întreprinzi pentru restaurantul tău.

Crearea unui plan de marketing este în sine un exercițiu util pentru:

  • înțelegerea în perspectivă a restaurantului tău
  • a felului în care aceasta se compară cu alte unități de alimentație publică similare din zonă și
  • a avantajelor tale față de concurență

Un plan de marketing pentru restaurante adaptat zilelor noastre

infografic pasi plan marketing restaurante

Mulți manageri de restaurante renunță la ideea unui plan de marketing deoarece la prima vedere pare o sarcină grea și consumatoare de timp, versus o serie de beneficii care la momentul scrierii planului sunt mai mult teoretice. 

Dar … planurile de marketing sunt de fel și chip. De fapt, nu chiar de fel și chip, dar când ne gândim la ele ne vine în general în minte imaginea planurilor de marketing clasice, cele care se predau în facultate, de zeci de pagini, și care includ lucruri precum: cercetare de piață, analiză SWOT, obiective, strategii, implementare, evaluare și control, etc.

Nimic rău cu ele, toate capitolele acestea sunt bune și au valoarea lor, însă elaborarea unui astfel de plan … nu doar că durează … și durează, dar fără o înțelegere corectă a substratului și a modului în care trebuie aplicat fiecare punct rezultă niște limitări serioase. 

Până la urmă pe nimeni nu interesează existența unui plan de marketing în sine, cât rezultatele pe care acesta le poate aduce. Degeaba planifici anumite acțiuni de marketing pe x luni în avans, conform structurii planurilor de marketing clasice. Dacă între timp acestea nu se dovedesc la înălțimea așteptărilor e clar că vei dori să schimbi un pic direcția. Ce folos să ai un plan de marketing de câteva zeci de pagini, cu multă teorie, când de fapt … practica contează.

Noi credem că te va ajuta mai mult un plan adaptat realității practice a zilelor noastre și care poate fi modificat dacă rezultatele pe care le aduce nu sunt pe măsura așteptărilor. Deci un plan de marketing acționabil și flexibil. Așa că am adaptat planul de marketing clasic pentru mai puțină teorie, mai multă flexibilitate, și … mai puține pagini.

Deci, cu ce trebuie să începi?

Pasul 1 – Analiza situației actuale

Am spus deja mai sus că elaborarea unui plan de marketing este în sine un exercițiu util pentru o înțelegere în perspectivă a afacerii. Acesta este pasul de început, aici împărțim lucrurile în elementele de bază, ceea ce ne asigură o fundație solidă pentru planul nostru de marketing.

Analiza situației actuale nu e nimic super-complex, chiar dacă termenul în sine sună un pic cam cu pretenții. În practică ai de răspuns la o serie de întrebări după modelul celor pe care o să le vezi mai jos. 

La ce ne ajută să parcurgem acest pas? Pentru că avem nevoie de o imagine a restaurantului în perspectiva pieței pe care o deservește, ceea ce ne va oferi contextul pentru deciziile de marketing pe care le vei lua pe măsură ce avansăm cu planul.

Așadar să începem.

infografic mixul de marketing restaurante

Oferta

Prima întrebare este cât se poate de elementară: “Care sunt produsele și serviciile din oferta unității tale?”

Ok, probabil crezi că e o întrebare cam simplistă (ca să nu spun stupidă), dar fiecare întrebare pe care o punem este un reper din care rezultă următoarele întrebări ajutătoare. Ceea ce facem este să construim și să construim până ajungem la planul perfect. 

Altfel spus, cei patru P din marketing. La ce te ajută? Definirea – și revizuirea lor ulterioară, din când în când – te asigură că treaba aceea cu „produsul potrivit, la locul potrivit, la momentul potrivit” chiar se întâmplă. Sigur nu vrei să treci peste. 

Produsele

  • De ce cumpără clienții de la tine? De exemplu mâncarea este mai gustoasă, are preț mai mic, are ambalaje mai frumoase? Sau nu au un motiv anume, doar că locația ta le este în drum? Dacă ultima variantă, cum ai putea să îi atragi ca să te caute intenționat?
  • Ce așteptări au clienții de la preparatele tale? Îi interesează strict să se sature sau apreciază mai degrabă o experiență culinară mai avansată?  
  • Vinzi și servicii? De exemplu livrare la domiciliu sau catering. Cât de des sunt cumpărate aceste servicii?

Prețul

  • Care este costul de producție al preparatelor? De la ce preț în sus intri pe profit?
  • Cum sunt prețurile pentru produse/preparate, respectiv servicii, comparativ cu ale concurenței? O scădere a prețurilor ți-ar putea aduce mai mulți clienți?
  • Practici promoții, oferte speciale sau orice fel de reduceri? 

Promovarea

  • Unde te promovezi în prezent? Offline – online, prin ce canale mai exact? 
  • Cum te prezinți atunci când te promovezi? Adică ce spui despre tine, cele mai proaspete ingrediente? Cel mai mic preț? Cea mai … mâncare? („bună” e un termen relativ, ar fi bine să-l înlocuiești cu ceva mai specific). Cea mai … atmosferă?
  • Concurenții tăi cum se promovează, ce spun despre ei înșiși? Poți identifica lucrurile care diferențiază localul tău față de celelalte din zonă?

Plasamentul

  • Unde îți vinzi produsele? Locația principală? Ai și alte locații? Online – mai exact prin ce canale, site-ul propriu, Facebook? Folosești FoodPanda sau alte platforme de livrare? Care sunt cele mai bune canale de distribuție? Poți măsura rezultatele diferitelor canale de distribuție?
  • Clienții găsesc ușor restaurantul? Ar fi util să faci niște panouri publicitare, care să direcționeze clienții mai ușor spre restaurant?
  • Concurenții tăi unde își vând produsele? Pot învăța ceva de la ei în ceea ce privește aspectul locației sau canalele prin care își vând produsele?

Cine sunt clienții?

Ai putea fi tentat să răspunzi că “orice persoană care mănâncă”, dar asta nu te va ajuta suficient atunci când vei construi și targeta viitoarele reclame.

Toate strategiile de marketing pe care le dezvolți trebuie să fie adresate clientului ideal. Cine este clientul ideal? Acesta poate fi un client real (cumpără des, e foarte ok, nu te stresează, te recomandă) sau poate o combinație de caracteristici pe care le-ai observat la clienții existenți. 

Dacă afacerea ta este la început de drum și nu ai încă clienți din rândul cărora să extragi caracteristicile ideale, atunci poți porni cu ce îți dorești efectiv de la un client pe care l-ai considera ideal (ce atitudine să aibă, cât să cheltuiască lunar, etc). 

Evident că acest client perfect nu există. Noi îl imaginăm. Dar când construim mesajele special pentru o persoană care are caracteristicile pe care ni le dorim la modul ideal de la clienți, atunci vom atrage persoane care au acele caracteristici.

infografic profilul clientului ideal pentru restaurante

Datele demografice

  • Vârstă
  • Gen
  • Venituri
  • Educație
Cum obții datele demografice?
  • Informațiile pe care le cunoști deja cu privire la clienții existenți
  • Profilele individuale ale urmăritorilor paginilor tale de social media
  • Google Analytics arată inclusiv date demografice ale celor care au vizitat site-ul tău (îl ai deja instalat pe site, nu? Dacă nu, păcat. E un instrument gratuit de la Google, care îți oferă o tonă de date interesante despre vizitatorii site-ului tău)
  • Facebook Audience Insights, un instrument gratuit care îți permite să vezi inclusiv statistici demografice legate de audiența paginii tale 
statistici demografice google analytics

Date psihografice

Dacă datele demografice arată cine este clientul, cele psihografice ar trebui să ne facă să înțelegem de ce cumpără de la noi, care sunt motivele care îi influențează decizia de cumpărare.

De exemplu:

  • Interese: vrea un stil de viață sănătos dar nu are prea mult timp pentru a se ocupa de aceasta, dezvoltare personală, Facebook 
  • Activități: lectură, fitness la sală, filme tip documentar, plimbări în natură
  • Personalitate: prietenos, nu îi place să-și asume riscuri, extrovertit
  • Stil de viață: vegetarian, preferă să cumpere lucruri de calitate decât să facă economie, primește alimente de la părinții care locuiesc la țară, conduce o mașină mică de oraș, preferă concediile la munte sau în camping-uri, îi place să viziteze magazinele second-hand 
  • Opinii, atitudini și credințe: simpatizează partidul X, e ortodox, pune preț pe corectitudine și păstrarea liniștii interioare

Dintr-odată parcă lucrurile stau altfel. Venind peste datele demografice, seci de felul lor, informațiile acestea transformă profilul clientului dintr-un străin într-o persoană pe care aproape că o cunoști. 

Acum îți pot veni idei mai eficiente despre cum ai putea să-l abordezi, la ce mesaje ar putea reacționa, ce mesaje l-ar putea deranja, ce fel de comunicare ar funcționa mai bine. 

Cum obții datele psihografice?

Analiticele paginii de social media sau Google Analytics pot ajuta și aici, însă într-o măsură mult mai mică decât la punctul anterior. Dacă vrei informații detaliate despre clienții tăi va trebui să faci singur anumite cercetări.

Dacă te ajută, iată câteva idei:

  • Întrebări adresate clienților existenți
  • Informații de la echipa de vânzări
  • Chestionare în rândul clienților

Concurența

Probabil că știi deja destul de bine care sunt unitățile de alimentație publică din zonă cu care concurezi. Dar cu siguranță merită să le notezi pe hârtie, deoarece ai putea fi surprins de informațiile pe care le vei putea constata.

După ce ai construit lista, încearcă să răspunzi următoarelor întrebări pentru fiecare din concurenții notați:

  • Sunt concurenți direcți sau indirecți (pizza versus pizza sau pizza versus restaurant)?
  • Cum sunt prețurile lor? 
  • Practică oferte speciale sau promoții?
  • Își fac publicitate? Unde?
  • Oferă și servicii, gen livrări la domiciliu, catering?
  • Cum se aseamănă oferta lor cu oferta ta? 
  • Cum se deosebește?
  • Dacă primesc recenzii online, ce spun acestea despre felul în care sunt percepuți de către clienți?
  • Cum se aseamănă localul lor cu localul tău, cum se deosebește?
  • Ai putea îmbunătăți în vreun fel sau altul aspectele la care vă asemănați?

Analiza concurenței ar trebui să includă și zona de online. Abonează-te la paginile de social media ale concurenților, vezi cum își prezintă afacerea și care sunt mesajele cu care se promovează online și prin social media.

Exercițiul de a analiza concurența îți va da idei despre ceea ceea ce ai putea să faci diferit sau poate nou.

Pasul 2 – Stabilește care este UVP-ul (Propunerea de Valoare Unică)

Aaa, da, terminologie specifică de marketing, care probabil că nu îți spune nimic. Dar este fără îndoială cel mai important element al mesajelor tale de marketing. Este mesajul cu care afacerea ta se prezintă. Și nu, nu este vorba despre slogan. Sunt cu siguranță firme care neglijează UVP-ul sau îl îngroapă sub slogan, din păcate pentru ele. UVP-ul este baza mesajelor de marketing și trebuie evidențiat în campaniile de promovare.

Propunerea de Valoare Unică este traducerea din engleză de la Unique Value Proposition, pe scurt UVP. Este în principiu o propoziție sau o frază care le spune clienților de ce ar trebui să cumpere de la tine și nu de la concurență. Dacă ai avea posibilitatea să transmiți doar un singur mesaj clienților tăi, acesta ar fi sau ar trebui să includă UVP-ul.

“Restaurant cu specific pescăresc” e mai bine decât nimic, dar dacă reușești să fii mai specific de atât, vei fi cu atât mai relevant și clienții vor înțelege mai ușor de ce merită să-ți calce pragul sau să comande de la tine. 

Cum se construiește această frază?

infografic propunerea de valoare unica, plan marketing restaurante

Teoretic, UVP-ul sumarizează răspunsul la patru întrebări distincte:

  • Ce este afacerea ta
  • Cui se adresează afacerea ta = cine sunt clienții
  • Ce beneficii le aduce 
  • Cum face asta în mod diferit de concurență

Practic, iei fiecare din aceste patru întrebări de mai sus și creezi pentru fiecare variante de răspuns, după care le pui împreună într-o frază închegată.

Iată câteva exemple:

Dancing Lobster (București): Singurul restaurant cu specific portughez din București. Dancing Lobster surprinde și reinterpretează aromele Portugaliei în rețete savuroase.
Ce este: restaurant cu specific portughez
Beneficii: aromele Portugaliei reinterpretate în rețete savuroase
Diferențiere: singurul restaurant cu specific portughez din București

Karishma (București): Savurați aromele exotice și gusturile subtile ale celei mai fine bucătării indiene!
Beneficii: arome exotice și gusturi subtile
Diferențiere: cea mai fină bucătărie indiană

Dei Frati (Brasov): Gătim și servim în familie, mănânci, bei și te simți ca acasă!
Beneficii: mănânci, bei și te simți ca acasă
Diferențiere: mâncare preparată după rețete de casă, într-o atmosfera familială

Mesogios Seafood Primaverii (București): Pasionați de savoarea bucătăriei simple și a ingredientelor proaspete, te servim de peste 19 ani cu preparate mediteraneene de cea mai bună calitate, fructe de mare proaspete și o experiență de fine dining cum nu vei întâlni în altă parte!
Ce este: restaurant cu specific mediteranean, 19 ani de experiență, pasiune
Beneficii: ingrediente de cea mai bună calitate, proaspete
Diferențiere: experiență de fine dining cum nu întâlnești în altă parte

Cherhanaua Ancora (București):  O cherhana romantică la țărmul lacului Herăstrău. Pește proaspăt, fructe de mare, eleganță și savoare în farfurie.

Zexe Zahana (București): Un festin cu umor și tradiții dintr-o locantă interbelică aflată la răscruce de trei ulițe pestrițe, între străzile Icoanei, Leonida și Domnița Ruxandra.

Avalon Restaurant (Australia): AVALON Restaurant combines playful bohemian charm with hearty food, friendly service and spectacular Blue Mountains views.

Pizza Domino’s (USA): We deliver hot, fresh pizza in 30 minutes or less, or it’s free.

Ai înțeles ideea. Cea mai importantă caracteristică este cea legată de diferențiere.
Fă un brainstorming cu echipa ta și gândește-te la toate lucrurile pe care le faci diferit. Pot fi lucruri mai importante sau mai mici. 

Iată câteva întrebări ajutătoare:

  • Care sunt caracteristicile restaurantului?
  • Care sunt beneficiile clienților? 
  • Cum diferă mâncarea, respectiv restaurantul, eventual și personalul de deservire de cele ale concurenței?
  • Alte lucruri specifice localului tău?
  • Ce crezi că resimte clientul tău ideal când se gândește la restaurantul tău? Poate că aveți un preparat care îl face pe client să se simtă imediat mulțumit de viață, ajutându-l să uite de problemele de peste zi.

Pasul 3 – Stabilește obiectivele

Obiectivele reprezintă un punct de bază al planului tău de marketing. Ce urmărești să obții? Desigur că răspunsul final se reduce la mai mulți clienți și mai multe venituri, dar lucrurile trebuie fragmentate, așa cum am spus mai sus la profilul clienților. Multe restaurante își setează obiective în genul:

  • Mai mulți urmăritori pe pagina de Facebook
  • Postări mai dese pe pagina de Instagram
  • Reclamă la radio

Ce nu e în regulă cu acest soi de obiective?

Păi faptul că sunt prea vagi. În cât timp vrei să le atingi? Ce poți face ca să le atingi? Dacă le formulezi să fie specifice, atunci vei putea să urmărești bine rezultatele, să le măsori.

Hai să vedem cum ar arăta niște obiective formulate specific:

  • Să cresc vizibilitatea restaurantului prin adăugarea a 200 de noi followeri în următoarele 3 luni
  • Venituri mai mari cu X ron în următoarele trei luni
  • Cu X mai multi clienti în următoarea lună

Câte obiective e ok sa stabilești? Răspunsul corect este: câte poți duce, în funcție de disponibilitatea de timp a ta sau a persoanei care le va implementa și de buget desigur.

În stabilirea obiectivelor te poți ghida după următoarele întrebări ajutătoare:

  • Obiectivul este ambițios dar totuși fezabil?
  • Este practic cu privire la costuri financiare și de timp?
  • Poate acest obiectiv este prea mic? Ar fi fezabil să îl cresc?

Ca să te asiguri că nu cazi în tentația de a formula obiective vagi, teoria spune că le poți evalua pe fiecare în parte prin prisma criteriilor SMART, adică:

  • Specific
  • Masurabil
  • Realist
  • Relevant
  • Cu deadline clar
infografic obiective de marketing smart

Pasul 4 – Cum voi atinge obiectivele?

Acum că am stabilit care sunt obiectivele, ajungem la partea în care discutăm despre ce trebuie să faci ca să le atingi.

Să luăm exemplul nostru de mai sus:

# Să cresc vizibilitatea restaurantului prin adăugarea a 200 de noi followeri în următoarele 3 luni

Primul lucru este să te întorci la capitolul în care ai definit publicul țintă.

Care sunt canalele de marketing cele mai bune pentru a ajunge la clienți?

De exemplu:

Dacă segmentul tău principal de clienți are între 18 și 34 de ani, Instagram este o alegere mai bună deoarece 64% din utilizatorii Instagram au între 18-34 de ani.
Dacă segmentul tău principal de clienți este peste acest interval de vârstă, probabil vei alege Facebook-ul drept canal principal, deoarece majoritatea utilizatorilor de Facebook are peste 40 de ani.

Dar social media este doar un canal de avut în vedere. Poți lua în considerare și altele pentru atingerea obiectivelor:

  • Radio local
  • TV
  • Reclame pe mijloacele de transport în comun
  • Ziare / reviste locale
  • Email 
  • Site-ul web
  • Google Ads
  • SMS
  • Participarea la evenimente
  • Marketing prin conținut 
  • SEO
  • Parteneriate 
  • Programe de fidelizare
telefon mesaj de marketing prin sms

Alege canalul sau canalele cele mai potrivite conform cu profilul publicului tău țintă și prioritizează în funcție de mărimea bugetului.

Cum vei folosi canalele de marketing pentru a ajunge la clienți?

Tocmai ai stabilit care sunt canalele pe care le vei folosi. Acum vom stabili CUM exact le vei folosi. Aici începi să notezi ideile, tacticile pe care le vei folosi pentru a atinge obiectivele.

Revenind la obiectivul nostru:

# Să cresc vizibilitatea restaurantului prin adăugarea a 200 de noi followeri în următoarele 3 luni

Aici ai putea să iei în considerare tactici precum: 

  • Să te asiguri că ai afișat pe site link-urile spre paginile de social media
  • Să incluzi link-urile spre paginile sociale în semnătura de email
  • Reclame pe social media cu obiectivul „Engagement”
  • Postări tip concurs cu premiu contra follow & share (poate chiar reclame plătite)
  • Să te gândești dacă tipurile de postări pe care le practici în prezent pot fi deveni și mai interesante pentru audiență (gen sfaturi utile, știați că – zona gastronomică este chiar ofertantă în privința tipurilor de conținut interesant)
  • Să iei în considerare postarea de clipuri video
  • Să dai like / să comentezi la postările celor care urmăresc paginile social media ale concurenței
  • Să afișezi în restaurant la loc vizibil un afiș reclamă la paginile tale de social media, eventual să oferi o mică reducere celor care se abonează, etc.


# Cu x mai mulți clienți în următoarea lună

Aici poți lua în considerare tactici precum:

  • Oferte speciale (happy hour, discount procentual la toate preparatele spre finalul zilei, reduceri)
  • Implementarea de carduri cadou, implementarea unui sistem de fidelizare)
  • Semnalizate prin reclame online (site, social media) și în unitate.

! Din totalitatea tacticilor pe care îți propui să le implementezi, le prioritizezi pe cele cu un potențial de succes mai mare versus costuri/necesar de timp mai mic. 

Pasul 5 – Notează totul într-un calendar de marketing

Buun, acum e timpul să trecem totul într-un calendar de marketing frumos și colorat și să ne admirăm munca de până acum. 

Poți crea un astfel de template de la zero, în Excel sau Google Sheets sau poți folosi un model de calendar de marketing preexistent.

template calendar de marketing

Pe prima coloană verticală lista cu activitățile pe care urmează să le faci și pe primul rând orizontal intervalele de timp în care trebuie executate fiecare. Sau invers dacă preferi.

Dacă vrei să acționezi meticulos, o recomandare bună ar fi ca în câmpul dedicat acțiunii în sine să o detaliezi la maxim. Deci nu doar titlul, ci inclusiv textele și imaginile aferente. Astfel te asiguri că poți respecta intervalele de execuție chiar dacă îți apare ceva de făcut în ultimul moment. În plus dacă activitățile sunt gata detaliate vei putea delega mai ușor activitățile în cazul în care vei fi nevoie să pleci pentru cîteva zile sau vei merge în concediu.

Calendarul acesta e planul de bătaie, nu doar o activitate pe care o ai de bifat apoi gata. Este miezul planului de marketing. E un document viu, care te asigură că acționezi organizat și nu la întâmplare pentru a atinge obiectivele pe care ți le dorești atât de tare pentru restaurantul tău. 

Pasul 6 – Măsoară rezultatele

Urmează o rețetă pentru succesul campaniilor tale de marketing. Nu e nu știu ce în sine, dar este modul de lucru în care profesioniștii abordează campaniile de marketing pentru a se asigura că ating obiectivele dorite. Este în felul următor:

1. Experimentează
2. Măsoară
3. Modifică
4. Repetă experimentul

Aceasta înseamnă că nu te mulțumești să faci o campanie publicitară + să măsori rezultatele aferente. Nu, după ce măsori primele rezultate încerci să îmbunătățești/schimbi mesajul, cu scopul de a obține rezultate și mai bune la următoare campanie. 

Să le luăm pe fiecare în parte:

1. Experimentează

Orice primă campanie ai stabilit că urmează să faci – Facebook, radio sau indiferent – nu o vei face la întâmplare. 

Mai sus am trecut prin procesul prin care ai identificat publicul țintă, ai elaborat USP-ul și ai stabilit canalele prin care poți ajunge cel mai bine la clienții tăi. Aceste lucruri au construit un cadru gata de utilizare prin care vei încerca să ajungi la publicul tău 

Acum ai nevoie să creezi mesajul potrivit și ar fi bine să nu te limitezi la unul singur, ci să ai mai multe idei alternative. Prima campanie este un astfel de experiment. Ulterior vei putea ajusta textele sau partea vizuală a mesajului.

facebook ads pentru restaurante varianta 1

2. Măsoară

Măsoară rezultatele primei campanii conform cu metricile aferente. În cazul unei campanii Facebook poți vedea numărul de clickuri.

3. Modifică

Pentru modificare nu ai nevoie de o schimbare radicală, completă a anunțului (această ar însemna că faci o campanie nouă cu totul), ci doar a unui singur element al anunțului – imaginea, titlul, sau textul.

Acesta este experimentul cu numărul doi al campaniei.

facebook ads pentru restaurante varianta 2

4. Repetă 

Acum vei rula din nou campania, cu anunțul modificat anterior. Apoi vei măsura din nou rezultatele și le vei compara. Anunțul care a înregistrat metrici mai bune este cel câștigător, cu care vei merge mai departe. Pentru următorul experiment vei putea folosi o altă poză. Toate elementele care compun mesajul tău pot fi modificate și testate pentru a obține rezultate mai bune.

Acest mod de lucru poate fi folosit pentru toate tipurile de campanii pe care le derulezi, nu doar cele social media. Cu cât mai mult experimentezi și măsori cu atât înțelegi mai bine ce funcționează și ce nu pentru promovarea restaurantului tău.

*****

Tocmai ai terminat de parcurs cel mai detaliat ghid pentru realizarea unui plan marketing restaurante existent acum pe internet! Acum ai la dispoziție toate informațiile necesare pentru a elabora, pas cu pas, planul de marketing al restaurantului tău. Tot ce ai de făcut este sa reiei fiecare pas în parte, eventual împreună cu echipa ta de marketing. Succesul viitoarelor tale campanii de promovare începe odată cu finalizarea planului de marketing. Prin urmare, spor la treabă!

Acest ghid pentru scrierea unui plan de marketing pentru restaurante a fost conceput de echipa VilicoRest Soft Restaurant pentru a veni în sprijinul unității tale de alimentație publică.

0 Points